Een keuken vol plukthee.

Daar waar ik een boom, een plant of een blaadje zie, ziet mijn man thee, taart, soep, jam en andere lekkernijen. Staan er brandnetels dan doe ik een stapje achteruit. Hij niet, hij pakt een zakje en begint zacht knorrend blaadjes te plukken. In de tuin van zijn ouders speurt hij het gras af op zoek naar daslook en de juiste Schapenzuring.

Nu de zomer op haar end komt en de bomen en struiken vol bramen, vlierbessen, Kornoelje en frambozen hangen draait onze over overuren voor het bakken van taarten en het drogen van de vruchten.foto 3

Eerlijk is eerlijk, soms kijk ik wat betwijfeld naar al dat gepluk. Zou dat echt allemaal wel te eten zijn? Smaakt het niet gek? Zitten er geen beestjes op? Om vervolgens thuis mijn ongelijk te erkennen als ik mag smullen van een omelet met zevenblad. (echt probeer het eens, het smaakt overheerlijk)

Brandnetelsoep weet ik inmiddels ook te waarderen en wie wordt nu niet vrolijk van de aanblik van deze thee gemaakt met verse klaverbloemen en kamille?

Ja laat manlief maar fijn plukken! Daar wordt koken extra verrassend van!

3 comments

Geef een reactie

