Nog even bij de zee.

De zee, Aquarelpotlood op grijs papier.
De zee, Aquarelpotlood op grijs papier.

Nog iets minder dan twee weken en dan wonen we niet meer bij de zee. Fietsen we niet meer naar de haven om een vriezer vol met vis te halen en ruiken we vanaf de galerij niet meer de zachte, zilte geur van het water aan de kust. En ook al is de zee op onze nieuwe plek nog steeds geen uren van ons vandaan, toch voelt het een beetje als afscheid nemen. Dus aten we onlangs een laatste keer kibbeling aan het strand en teken ik hier en daar een zee-tje op een restje van mijn papier.

Zou ik straks dan plots andere dingen gaan tekenen? De polders om de hoek? De geiten van de geitenboerderij en de mensen in het centrum van mijn nieuwe stad? Of het uitzicht op de eendjes in het watertje langs ons nieuwe huis?

Ik ben benieuwd, ga het ervaren. Nu geniet ik eerst nog even van de zilte, zoute zee hier om de hoek.

4 comments

  1. Mooi werk! Ja water trekt aan he. Telkens als ik en mijn vriend een vakantie in eigen land doen willen we naar de zee. Ik begrijp de liefde dus 😉

    Like

Geef een reactie

